De trygge overgange

De gode Overgange

Det er vigtigt med gode trygge overgange, for at sikre børnene trives. Derfor er det vigtigt at vi har et godt samarbejde omkring overgangende.

Fra hjem eller anden institution, til Børnehuset Bækkegården

Når børnene starter i Bækkegårdens vuggestue eller børnehave. Er det vigtigt med en god indkøring, vi anbefaler at der sættes minimum en uge af til dette.
Den første dag er en besøgsdag, hvor barn/børn, forældre og personale lære hinanden at kende. Her planlægger man i samarbejde indkøringen, de første dage/uger og snakker om det praktiske.

Fra vuggestue til børnehave

Vi sørger for den gode overgang fra vuggestue til børnehave, når det er interne overgange i huset. Vi snakker med jer når det er ved at være tid til jeres barns overgang fra vuggestue til børnehave og der vil være interne overgangsmøde, som I inviteres med til.

Fra børnehave til skole

I Bækkegården har vi en storebørns gruppe. Det er den kommende skole årgang der bliver samlet til en stue, for at sikre den rette læring et år før skolestart. Den gode overgang til skolen sker med stille og rolig forberedelse de sidste par måneder, hvor der snakkes mere om skole. I samarbejde med skolen er der besøgsdage, hvor vi tager på tur og snakker om hvad en skole er. De fleste børn er mere end klar til den store verden når vi når her til, samt trænger til nye udfordringer. Vi har skolehjem samtaler og trivsels samtaler, hvor vi snakker om hvad jeres barn skal øve sig på eller udfordre med. Få børn er ikke klar til skole før året efter og det er en dialog vi har med jer løbende.