Vores børnesyn

Hvis børnene kan selv, så gør de det.
Vi arbejder med at se børnenes intentioner, og er rollemodeller i hverdagen. Vi spejler dem i deres gøren og væren for at sikre deres trivsel, udvikling, læring og dannelse.

I Bækkegården vægter vi den pædagogiske faglighed højt. Det betyder, at vi konstant har børnenes dannelse og læring for øje, og organiserer vores pædagogiske arbejde ud fra didaktiske overvejelser.

Et centralt fundament i Børnehuset Bækkegården, er de gode relationer til barnet. Vi anvender ICDP som arbejdsmetode. Det er et pædagogisk redskab, hvor der er fokus på det positive samspil og "de gyldne øjeblikke" mellem barn og voksen.

Etablering af børnefællesskaber og mulighederne for at lege organiseret og uforstyrret, er der rig mulighed for i vores store hus med mange rum i rummene. Også kaldet læringsmiljøer. Inde som ude er der ofte et miljø, som tiltaler det enkelte barn eller børnegruppe. Vi justerer løbende læringsmiljøer, og vurderer hvad børnene kalder på.

Med fokus på organiseringen af personalets ressourcer, arbejder vi med struktur og voksenorden. Vores struktur har til hensigt, at understøtte børnenes trivsel, dannelse, udvikling og læring.

Vi anvender redskaber som sprogvurderinger og trivselsskemaer, og samarbejder med andre faggrupper, for at sikre den bedste udvikling for alle børn.

Børn der leger med vand en regnvejrsdag